Virtuali paveikslų galerija

  • English
  • Biografija
  • Paveikslai
  • Kontaktai
  • Sertifikatas
  • English

Apie mano kūrybą

Posted by admin on 2013-12-03
Posted in: Naujienos. Tagged: paveikslai, paveikslai interjere, Arturas Braziunas, autorine paroda, autorinė tapyba, braziunas, dailininkas, menininkas, paroda, parodos, paveikslu uzsakymas, tapyba ant drobės, tapytojas.

Publikacijos apie A.Braziūno tapybą:

Artist of the Week: Arturas Braziunas, A Woman Walks into an Artist’s Studio…

VILNIAUS ROTUŠĖJE ATIDAROMA PARODA „JIE ŽIŪRI Į JUS“ (Bernardinai.lt)

Reportažas iš tarptautinės parodos Art Expo New York 2015 ( nuo 12:45 min. pasaulio lietuvių žinios/lrt)

Jie žiūri tiesiai į Jus  (Bernardinai.lt/aut.Vidas Poškus)

Skaidrių emocijų harmonija gamtos vaizdiniuose (Ekonomika ir visuomenė)

Dailininko Artūro Braziūno tapyba (Bernardinai.lt)

Kuriu vadinasi gyvenu (Ten kur namai.lt)

________________

Recenzija apie tapytojo kūrybinius 2013 metus

Dailininkas tapytojas Artūras Braziūnas (g. 1970, Vilniuje) atstovauja Lietuvos jaunajai profesionalių menininkų kartai. Vilniuje gyvenantis kūrėjas yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys, VŠĮ „Art galerija“ įsteigėjas ir koordinatorius.

Į tapybos meno pasaulį žengė nuosekliai ir kryptingai. Mokėsi Vilniaus M. K. Čiurlionio menų mokykloje. Šešerius metus studijavo tapybą Vilniaus dailės akademijoje. Ten menininkas patyrė stiprią kūrybinę ir idėjinę įtaką iš tapytojų Povilo Ričardo Vaitiekūno, Kosto Dereškevičiaus, Mindaugo Skudučio, Jono Kazlausko, Leonardo Gutausko, Šarūno Saukos ir kt. Šiuo metu dailininkas intensyviai dalyvauja Lietuvos dailininkų parodiniame gyvenime. Veiklumas ir produktyvumas – vieni iš charakteringų šio tapytojo bruožų. A. Braziūnas 2008-2013 m. laikotarpyje Lietuvoje bei Lenkijoje yra surengęs 17 personalinių parodų. Dailininkas yra 15-os grupinių parodų, organizuotų Lietuvoje ir Lenkijoje, dalyvis. Kūrėjas savo drobes pristatė 8 atrankinėse parodose-konkursuose Lietuvoje, Makedonijoje, kitose Europos šalyse bei JAV. Tapytojo darbus galima išvysti Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Suomijos, JAV ir kitų šalių žmonių privačiose kolekcijose.

Pastaruoju laiku tradicinės molbertinės aliejinės tapybos technika nutapyti dailininko paveikslai kuriami jau anksčiau pasirinkto plataus žanrinio spektro ribose: plėtojama figūratyvinė peizažinė, natiurmortų, animalistinė, antropomorfinių ir augalinių motyvų bei abstrahuotų vaizdinių tapyba, pasižyminti ryškiu turtingu koloritu.

Dailininko drobės su antropomorfiniais vaizdiniais prilygsta poetizuotiems moterų aktams. Uždaromis ir atviromis kompozicijomis tapytojas perteikia vienišas apnuogintas anatomiškai nedeformuotas moterų figūras, įspraustas į sunkiai nusakomą nekonkretizuotą užtamsintą ar šiltų ryškiaspalvių monochrominių tonų spalvomis liepsnojančią erdvę, kurioje tarsi atliekami „jogos“ meditacinės mankštos pratimai. Kai kurių moterų blyškių nuogų kūnų kraujas tarsi suplūdęs į nuo fizinės įtampos paraudusius veidus, susitvenkęs rankų ir kojų galūnėse. Ant nugaros „kūdikiškai“ gulinčių, „gandriškai“ ant vienos kojos stypsančių ar „šuniukiška“ keturpėsčia poza parimusių moterų sustingę siluetai prabyla plastine judesio kalba – intuityviai išskaitomais dvasinės desperacijos, melancholijos ar sielos polėkio ženklais…

Dailininkas savo paveiksluose varijuoja pamėgtais zoomorfiniais motyvais. „Gyvūninio“ žanro paveiksluose dominuoja meistriškai realistiškai nutapytos juodagalvių avių figūros. Paveikslų avys tarsi „netelpa“ dvimatėse plokštumose – jos nutapytos fragmentiškai, įvairiais rakursais, stovinčios pavieniui ar grupėmis, sutelkiant pagrindinį dėmesį į šių gyvūnų išraiškingas galvas, į mus spoksančias iškalbingomis mąsliomis nustebusio vaiko akimis. Naivūs raguoti avinai, nekaltomis akimis žvelgiančios avys – kaip pirmasis zodiako ženklas, kaip archainis aukojamo gyvūno simbolinis vaizdinys – dailininko paveiksluose tarsi sakralizuojami, „pašventinami“ virš galvų pakibusiais nimbais, išleidžiami „ganytis“ i abstraktų nežemišką ar poetizuotą žemišką peizažą…

A. Braziūno sukurti abstraktūs paveikslai – tikra šventė tapybos gurmanų akims, mėgstančioms ragauti iš tirštų ir pastelinių spalvų, pastoziškų potėpių faktūrų, lesiruočių tekstūrų nuaustus skoningus bedaikčius „tapybinius audinius“, užlietus menininko išgyventų emocijų „sultimis“. Iš šių abstrakčių drobių eliminuoti aiškūs pavidalai. Jie primena spontaniška ugnine energija pulsuojančius „kosminių erdvių“ peizažus ar laiko išgraužtas dūlančias neartikuliuotas žemiškos materijos atplaišas. Dalis, regis, realistiškai tapytų kraštovaizdžių, dailininko kūrybos proceso metu buvo taip stilizuoti, išgryninti, kad pavirto abstrakcijomis – turinčiomis tik apibendrintų gamtinių darinių likučius, kurstančius vaizduotės žaismą, keliančius aliuzijas į miško medžių ir krūmų sąžalynus, apleistų parkų brūzgynus, raibuliuojančio vandens telkinius…

Peizažinėje A. Braziūno tapyboje – vaizduojant miškų proskynas, jūrines erdves, pajūrio kopų kalvomis nuaugusius tolius – ryškus polinkis į postimpresionistinę „vangogišką“ spalvinę ir plastinę ekspresiją, sezanišką stilizuotą apibendrinimą. Geriausių peizažų paveiksluose ryškių „karštų‘ ir šaltų spalvų kontrastingais sąskambiais sutverta „įkaitinta“, dramatizuota atmosfera tarsi išduoda, kad tu regi ne realius, objektyviai perteiktus itališkus ar lietuviškus landšaftus, bet subjektyviai sumodeliuotus dailininko vidinio pasaulio dvasinius peizažus su užšifruotomis prasmėmis ir užkoduota simbolika… Metafizinio peizažo potyris itin stiprus tose drobėse, kur į stilizuotų realistinių gamtinių reginių kontekstus „inkrustuojami“ abstraktūs spalviniai ir linijiniai elementai, sukuriantys peizažo sąlygiškumo ir fantastiškumo iliuziją…

A. Braziūno tapyboje be tradicinių natiurmortų mėgstamas ir gyvąją augmeniją vaizduojantis žanras. Nors jis savo aiškiai artikuliuotais gamtiniais augaliniais motyvais ir primena natiurmortus, tačiau jo jokiu būdu negalėtum pakrikštyti tradiciniais natiurmortais – juolab, kad paveiksluose perteikiamos ne nuskintos, į vazas sumerktos merdėjančios gėlės, ne mirę vystantys augalai, nuraškyti vaisiai, kurie dirbtinai išdėlioti į surežisuotas kompozicijas. Šį dailininko žanrą galima būtų sąlygiškai pavadinti „floristiniais natiurvivais“ (it. „natura viva“ – gyva gamta), t.y. vaizduojančiais ne mirusią, bet gyvą gamtą ir joje gyvenančias gyvas gėles. Šiuose A.Braziūno „floristiniuose natiurvivuose“ gėlės nutapytos tarsi iš natūros alla prima – tiesiog augančios išbujojusiose klombose, darželinių gėlynų lysvėse, tarpstančios laukinėse pievose ar kambarių vazonuose. Sultingi, vešlūs, ryškiaspalviai – lyg rojaus paukščiai, erotiški, kerojantys ant viso drobės paviršiaus didžiuliai pavieniai aguonų, gloksinijų, puansetijų žiedai, išsirpusių aukštaūgių flioksų kupetos ar vitražiškomis spalvomis švytinčios medetkos, vilkdalgiai, nubarstyti smulkiažiedžių neužmirštuolių melsva confetti – dažnai sutinkami dailininko „floristinių natiurvivų“ motyvai. Paveiksluose bravūriškai žaidžiama gyvosios floralinės augmenijos koloritu ir formomis, kurios modifikuojamos per postimpresionistiškai ekspresionistinę kūrėjo tapybos prizmę. Žvelgiant į A. Braziūno „floristinius natiurvivus“, kyla asociacijos su JAV lietuvių išeivių tapytoja Magdalena Birute Stankūnaite-Stankūniene – irgi dievinusia gyvosios gamtos gėlių pasaulį ir jį įamžinusia savo meistriškuose floristiniuose gamtos gyvybės žavesį apdainuojančiuose stilizuotuose „natiurvivuose“…

Dailininko neoromantinės ir neomodernistinės stilistikos kūryboje, pasižyminčioje plačiu žanriniu diapazonu, pastebimas nuosaikus tapybinio braižo evoliucionavimas – figūratyvinių realistiškai interpretuojamų tapybinių kompozicijų traktuotėse palaipsniui atsiranda vis daugiau sąlygiškumo, stilizacijos, abstrakčių elementų. Vis labiau linkstama formas išgryninti, tarsi apvalyti nuo nereikalingų antraeilių elementų, bandant atskleisti po išorinių pavidalų kiautais slypinčią ir pulsuojančią vidinę žmonių, gyvūnų, augmenijos, peizažinių erdvių kosmoso autentišką energiją – tą esminę, iš gilumos veikiančią, formuojančią visus išorinio pasaulio kevalus ir vadinamą siela…

 dailėtyrininkas Dalius Baltranas

_______________

Recenzija A.Braziūno tapybai (2012m.)

Dailininkas tapytojas Artūras Braziūnas (g. 1970, Vilniuje) – Lietuvos jaunosios profesionalių menininkų kartos atstovas. Į tapybos meno pasaulį žengė nuosekliai ir kryptingai. Mokėsi Vilniaus M. K. Čiurlionio menų mokykloje. Šešerius metus studijavo tapybą Vilniaus dailės akademijoje.

Braziūnas yra surengęs 10 personalinių parodų Lietuvoje. Jo darbai eksponuoti daugiau nei 20 grupinių parodų Lietuvoje, Lenkijoje. Dailininkas savo drobes pristatė atrankinėse parodose-konkursuose Lietuvoje, Makedonijoje, kitose Europos šalyse bei JAV. Tapytojo darbus galima išvysti Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Suomijos, JAV ir kitų šalių žmonių privačiose kolekcijose. Šiuo metu menininkas gyvena ir kuria Vilniuje.

Dailininkas kultivuoja koloristinę tapybą, išsiskiriančią švaria spalvine raiška, skambiais ekspresyviais spalviniais deriniais. Tapyboje dažnai derina impulsyvų, ugningą, spontanišką, emocionalaus pobūdžio tapymą su racionaliai apgalvotu piešiniu, perspektyva, šviesokaitos efektais. Tapytojo koloristikoje mėgstami ryškiaspalviai kontrastingi šiltų ir šaltų grynųjų ar subtiliai niuansuotų spalvų deriniai. Pastoziškais „storasluoksniais“ potepiais, skaidriomis akvareliškomislesiruotėmis, atsainiais dažo nutekėjimais kuriamas turtingas paveikslų tekstūrinis ir faktūrinis reljefas, sustiprinantis jų ekspresyvią koloristinę traktuotę.

Dailininkas neapsiriboja vienu siauru tapybos žanru. Jis renkasi platų žanrinės raiškos diapazoną – peizažus, natiurmortus, animalistinius paveikslus, žmonių portretus, pusiau abstrakčias ir abstrakčias kompozicijas. Taip atsiveria begalinės kūrybinių formalių ir idėjinių ieškojimų galimybės, plėtojant savo tapybos stilistinį braižą ir gryninant užmanymų idėjinius branduolius. Nepaisant tapyboje akivaizdžios žanrinės įvairovės, dailininko kūryboje vis gi šiuo metu dominuoja gyvosios ir negyvosios gamtos pasaulį prezentuojantipeizažinė tapyba, natiurmortai.

Dailininkas, tapydamas Lietuvos bei kitų šalių kraštovaizdį, renkasi jūros, miško, pievų, kalvų ir kitus įvairių metų laikų nuspalvintus gamtinius vaizdus, per ekspresyvią koloristinio mąstymo prizmę simboliškai išreiškiančius menininko vidines būsenas ir atspindinčius individualios pasaulėžiūros idėjas.

Nors dailininko kūryboje pastebimi nuolatiniai stilistiniai ieškojimai bei intensyvi tapybinio braižo plėtotė, tačiau dailininkas vengia drastiškų radikalių eksperimentų. Žengiama santūriu kūrybinių ieškojimų keliu, rutuliojant individualią plataus žanrinio spektro koloristinės tapybos stilistiką, kur pastebima XIX a. pab. – XX a. pr. impresionistų, postimpresionistų, fovistų, abstrakcionistų, suprematistų, Lietuvos 7-9 dešimtmečio tapybos įtaka.

Tapytoją A. Braziūną galima priskirti XX a. pab. – XXI a. neomodernistams-neoromantikams – tiems kurie tebetęsia ir plėtoja geriausias XX a. pr. ankstyvųjų modernistų, lietuviškojo „Ars“ bei XX a. antrosios pusės Lietuvos koloristinės tapybos tradicijas, kryptingai gilinasi į spalvų formalios bei idėjinės išraiškos galimybes.

Dailės istorikas Dalius Baltranas

______________________

Posts navigation

UŽSISAKYKITE Geneologinį medį →
  • Paveikslai interjerui

    paveikslas-interjere_25
    paveikslas-interjere_26
    paveikslas-interjere_41
    paveikslas-interjere_42
    paveikslas-interjere_74
    paveikslas-interjere_87
    paveikslas-interjere_117
    paveikslas-interjere_126
    paveikslas-interjere_132
    paveikslas-interjere_144
    paveikslas-interjere_146
    paveikslas-interjere_149
    paveikslas-interjere_152
    paveikslas-interjere_153
    paveikslas-interjere_162
    paveikslas-interjere_164
    paveikslas-interjere_171
    paveikslas-interjere_177
    paveikslas-interjere_178
    paveikslas-interjere_179
    paveikslas-interjere_186
    paveikslas-interjere_189
    paveikslas-interjere_193
    paveikslas-interjere_194
    paveikslas-interjere_197
    paveikslas-interjere_198
    paveikslas-interjere_203
    paveikslas-interjere_204
    paveikslas-interjere_210
    paveikslas-interjere_215
    paveikslas-interjere_222
    paveikslas-interjere_230
    paveikslas-interjere_250
    paveikslas-interjere_251
    paveikslas-interjere_252
    paveikslas-interjere_253
    paveikslas-interjere_256
    paveikslas-interjere_257
    paveikslas-interjere_259
    paveikslas-interjere_263
    paveikslas-interjere_264
    paveikslas-interjere_269
    paveikslas-interjere_276
    paveikslas-interjere_277
    paveikslas-interjere_278
    paveikslas-interjere_279
    paveikslas-interjere_280
    paveikslas-interjere_283
    paveikslas-interjere_284
    paveikslas-interjere_285
    paveikslas-interjere_286
    paveikslas-interjere_287
    paveikslas-interjere_288
    paveikslas-interjere_289
    paveikslas-interjere_290
    vizual17
    vizual22
    vizual25
    vizual27
    vizual29
    vizual35
    vizual36
    vizual37
    vizual38
    vizual39
    vizual40
    vizual41
    vizual42
    vizual44
    vizual45
    vizual46
    vizual48
    vizual49
    vizual50
    vizual51
    Auksciau-tik-dangus-100x150_07
    vizual53
    vizual54
    vizual
    vizual100
    Marsas-ir-Venera-VIZUAL
    Neokaimas-vizual
    Mano-adresas-vizual
    Mano-miestas-4-100-cm
    vizuax1l
    Ka-tu-60x90_vizual
    vizual-akiu
    ed921ecb-a821-479f-a036-26b80edd308f_thumb
    Plant_on_wooden_drawers
    Modern_chic_living_room_interior_with_long_sofa
    Modern_bathroom_with_ceramic_vases-1
    Tropical_outdoor_seat
    Jausmu-rozynas-110x150_5
    Scandinavian_dining_room
    The_gray_wood_cabinet
    Stylish_ceramic_vases_on_side_table
    Comfy_lounge_corner
    Dining_area_with_wooden_furniture
    1_Comfy_lounge_corner
    Aguonele-90x60_1
    Aguonele-90x60_4
    Sidabrinis-rytas_110x150_5
    Kava-1-ir-2-diptikas-2x20x20_2
    1_Jausmu-rozynas-110x150_5
    Rozine-diena_90x110_5
    Magnolin-draugyste_60x90_5
  • Naujausi paveikslai

    Magnolin-draugyste_60x90_5 Magnolin-draugyste_60x90_1 Kava-1-ir-2-diptikas-2x20x20_2 1_Jausmu-rozynas-110x150_5
  • Pasirinkite, kas domina

    abstrakcija aguonos aktai arkliai arklys avis Avys didelio formato paveikslai didelio formato paveikslas gele gėlės klasikiniam interjerui lambs marinistiniai mažo formato paveikslai mažo formato paveikslas medžiai miniatiūros natiurmortai natiurmortas naujas paveikslas obelys paintings for sale paukščiai paveikslai paveikslai biurams paveikslai interjere paveikslai parduodami paveikslas peizažai peizažas pelė portretai realizmas reprodukcijos romantic space sventoji tapyba tapyba ant drobes uogos vanduo vidutinio formato paveikslai žiurkė žuvys
  • Naujienos

    • A.Braziūno paveikslų nuoma
    • Video
    • Paveikslai biure
    • Dovanos kuponas
    • Dovanų idėjos
    • PARODOS
    • užsisakykite PORTRETĄ
    • UŽSISAKYKITE Geneologinį medį
    • Apie mano kūrybą
  • - Facebook Members WordPress Plugin
Proudly powered by WordPress Theme: Parament by Automattic.
  • Biografija
  • Paveikslai
  • Kontaktai
  • Sertifikatas
  • English